Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації
Заходи щодо запобігання будь-яких проявів дискримінації, булінгу в закладі.
№ з/п | Заходи | Термін виконання | Відповідальний | Відмітка про виконання |
УПРАВЛІНСЬКИЙ НАПРЯМ | ||||
Первинна профілактика | ||||
1. | Довести до відома працівників закладу зміст Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII | Вересень 2021 | Гусліста Н.Г. | |
2. | Довести до відома працівників закладу 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Вересень 2021 | Гусліста Н.Г. | |
3. | Довести до відома учнів ліцею 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Вересень 2021 | Гусліста Н.Г. | |
4. | Довести до відома батьків/опікунів учнів закладу 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Вересень 2021 | Гусліста Н.Г. | |
5. | Забезпечити на вебсайті закладу відкритий доступ до такої інформації та документів: 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів 2. План заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) на 2021/2022 навчальний рік 3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування); 4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Упродовж 2021/2022 навчального року | Гусліста Н.Г. | |
6. | Забезпечення інформацією сайта закладу щодо застосу-вання норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 - VIII та покласних стендів за тематикою «У нас тільки ТАК!» | Упродовж 2021/2022 навчального року | Гусліста Н.Г. | |
7. | Забезпечити постійне чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, подвір’я) і технічних приміщеннях | Упродовж 2021/2022 навчального року | ||
8. | Перевірка приміщень, території закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування) | Упродовж 2021/2022 навчального року | Гусліста Н.Г. | |
9. | Питання профілактики булінгу (цькування) у закладі розглядати на нарадах при директорі | Упродовж 2021/2022 навчального року | Гусліста Н.Г. | |
10. | Ознайомлювати педагогічних працівників закладу з оновленням нормативно-правової бази щодо насильства відносно та за участі дітей, порядку дій щодо виявлення і припинення фактів жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення | Упродовж 2021/2022 навчального року | Гусліста Н.Г. | |
11. | Залучати педагогічних працівників закладу до підвищення кваліфікації з питань профілактики булінгу (цькування). | Упродовж 2021/2022 навчального року | Веріс А.В. | |
Діагностичний етап | ||||
12. | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | Упродовж 2021/2022 навчального року | Пр.психолог | |
13. | Складання банку даних учнів «Зони ризику» та «групи ризику» | Упродовж 2021/2022 навчального року | Пр.психолог | |
14. | Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: - спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; - опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; - психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; - соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; - визначення рівня тривоги та депресії учнів. | Упродовж 2021/2022 навчального року | Пр.психолог | |
ПРОСВІТНИЦЬКИЙ НАПРЯМ | ||||
Інформаційно-профілактичні заходи | ||||
15. | Тренінг для учнів 8-9 класів «Як не стати учасником булінгу» | листопад | Класні керівники 8-9 класів | |
16. | Виступ агітбригади учнівського самоврядування «Як правильно дружити» | Березень 2022 року | Психолог | |
17. | Проходження безкоштовного курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS») | Упродовж 2021/2022 навчального року | Класні керівники 3-9 класів | |
18. | Вебконферкнція для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» | Упродовж 2021/2022 навчального року | Класні керівники 3-9 класів | |
19. | Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» | Грудень 2021 | Вч. інформатики | |
20. | Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу» | Листопад 2021 | Психолог | |
21. | Робота консультпункту «Скринька довіри» | Упродовж 2021/2022 навчального року | Психолог | |
22. | Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» | Листопад 2021 року, квітень 2021року | Класні керівники 3-9 класів | |
23. | Ознайомлення учасників освітнього процесу з програмою «Вирішення конфлікту мирним шляхом. Базові навички медіації» | Упродовж 2021/2022 навчального року | Психолог | |
24. | Проведення відеолекторіїв у співпраці з представниками районної соціальної служби | Упродовж 2021/2022 навчального року | Психолог | |
25. | Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування | Упродовж 2021/2022 навчального року | Желєзкова Г.Л. | |
26. | Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ» | Листопад 2021 | Желєзкова Г.Л. | |
Години психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу | ||||
27. | Година спілкування «Агресія як прояв насильства» | листопад | Психолог | |
28. | Бесіда «Конфлікт та його наслідки» | лютий | Психолог | |
29. | Розвивальне заняття «Я та інші» | березень | Психолог | |
30. | Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини» | грудень | Психолог | |
31. | Заняття з елементами тренінгу «Обери безпечний шлях» | січень | Психолог | |
32. | Тренінг «Безпечний інтернет» | квітень | Психолог | |
33. | Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів» | травень | Психолог | |
Робота соціального педагога спрямована на запобігання та протидію булінгу | ||||
34. | Анкетування за методикою «Агресивна поведінка» (за Є. Ільїним та П. Ковальовим) | листопад | Психолог | |
35. | Анкета «Протидія булінгу» | грудень | Психолог | |
36. | Тренінг для педагогів «Конфлікти – це норми життя?» | січень | Психолог | |
37. | Батьківський всеобуч «Агресивна поведінка підлітків. Що таке батьківський авторитет» | березень | Психолог | |
38. | Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» | вересень | Психолог | |
39. | Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» | вересень | Психолог | |
Вторинна профілактика | ||||
40. | Розгляд заяв про випадки булінгу | За заявою | Адміністрація закладу | |
41. | Сеанси медіації (примирення) | За потребою | Соціально- психологічна служба |
Коментарi