Повернутися до звичайного режиму

Наша Вітчизна - Україна

Виховну годину підготувала й провела вихователь екіпажу "Бригантина" Горайко Н.В.

Мета:Поглибитизнаннядітей про Україну; прищеплюватилюбов до Батьківщини, до рідного краю. Формуватинаціональнусвідомість і людськугідність до рідноїземлі, свого народу. Розвиватимовлення та мислення. Виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу.

На дошці написаний епіграф

...Можна все на світівибирати, сину,

Вибрати не можнатількиБатьківщину.

В. Симоненко

Хідроботи

І.Організаційначастина

ІІ.Вступначастина

Учень:

Ми всі малі пагінчики твої

Прийшли у світ, щоб в нім добро творити.

Хоч, може й кращі є на цій землі краї,

Та нам судилось в Україні жити.

Ми – патріоти дочки і сини

Для твого блага все в житті здолаєм,

Бо ти найкращий, краю, мій ясний,

Вітчизну й матір ми не вибираєм.

Вихователь:Сьогодні ми будемоговорити про нашу державу. Спробуємоз’ясуватищоозначає слово Батьківщина, чим славиться наш народ і чому ми повиннілюбитиУкраїну.

ІІІОсновна частина

Вихователь:Кожналюдина з ніжністю та любов’юзгадуємісце де вона народилася, де зробилаперші кроки, де промайнулоїїдитинство, оточенетурботою і ласкою батьків. То найкращийкуточок у світі, і саме з ньогопочинається наша неповторна та єдинаБатьківщина – Україна.

Вірш „Батьківщина”

А. Костецький

Запитання для обговорення

1. Що для вас означає слово Батьківщина?

2. Чим мала БатьківщинавідрізняєтьсявідБатьківщини?

3. Ми називаємоУкраїнусвоєюБатьківщиною. Якимище словами близькими за значенням ми можемоїїназвати?

Вихователь:Батьківщина - це земля, на який ти народився, де народилися твої батьки, усі ми. Це тато і мама, це твої друзі, учителі. Це стіжка, яка веде тебе до школи, птахи, які співають дзвінкоголосі пісні, - це твоя маленька Батьківщина. Батьківщина – це казки, які розповідала бабуся, це зелена травичка. Батьківщина – це і Україна. Україна – це рідна мова, чарівна пісня, талановитий народ.

Учениця.

Я народилась в Україні

І почала життя своє

Тут небеса високі ї сині

На що не глянеш - все моє!

Трава для мене зеленіє,

Для мене світлі дні ясні

І сонце пестить і леліє,

Летять до серденька пісні.

Тут кожна квіточка співає

Струмочок ніжно жебоніть.

І краю кращого немає,

Де б я могла та вільно жить!

Вихователь:Україна – це земля де ми народилися і живемо, де живутьнаші батьки і жили наші предки. Усім нам має бути люба та дорога наша мати – Батьківщина. Слово «Україна» походить ізпраслов’янськоїмовивідсловосполучення слова «країна» з прийменнниками «у» обо «в». Саме в значенні «країна», «рідний край»

Вправа «Україна як сонечко»

Вихователь:А зараз кожен з вас прислухається до свого серця і скаже щирі слова про Україну, щоб сяяла вона, як сонечко для всього світу. Тож яка вона – наша Батьківщина? Діти виходять до карти України і кріплять на неї слова: мила, дорога, славна, рідна, свята, чарівна, чудова, прекрасна, щедра, гарна, мальовнича, люба, красива, неповторна, єдина. Вихователь:Слова, що йдуть від серця – найщиріші та найтепліші. Тому настав час скласти колективного вірша про Україну зі щирих теплих ваших слів. Я почну, а ви будете добирати останнє слово другого рядка в риму. 1. Ось небо блакитне і сонце в зеніті! Моя Україна – найкраща у світі. 2. Моя Україна - це ліс і озерця, Безмежні степи і чарівні джерельця. 3. Красиві пейзажі і гори високі, Маленькі струмочки і ріки глибокі. 4. Міста старовинні і замки прекрасні, Великі будови і дуже сучасні. 5. Сади чарівні, мальовничі села, Моя Україна – це пісня весела. 6. Вітчизна свята, дорога Україна, Для кожного з нас ти у світі – єдина.

Складання асоціативного грона

Рідний край
Україна
Батьківщина
найдорожча
суверенна
стежка

Батьківщина: найдорожча, (наймиліша, найчарівніша, найсвітліша, найрідніша...) Україна: суверенна,(демократична, незалежна, правова, соборна, вільна...) Рідний край: (батьківська хата, колискова, криниця, школа, друзі)

Пісня,,Рідна Україна,,

Вихователь:Здавніхдавенукраїнський народ був в пошанісередпедставниківінших держав, що й не дивно, адженаші предки малибагаточудовихякостей. Головнимстрижнемукраїнського характеру булилюбов і повага до праці, особливо хліборобської. Вшановувалися й інші ремесла, до якихукраїнцімалинеабиякийхист. Вправні, доситькмітливі, здібні до сприйняття нового – такими характеризуютьсяукраїнці в багатьохісторичнихпам’ятках. Вихователь:А щеоберігавсясімейнийзатишок. Ународі казали: «Без сім’їнемаєщастя на землі». Особливоюрисоюнашого народу буламудрість, яка передавалася з покоління в покоління. А ми зараз перевіримо як визнаєтеся на народніймудрості.

Зупинка «Народна скарбничка»

Робота в группах. Доповнити прислів’я і пояснити їхзміст Батьківщина - мати, ... (умійзанеїпостояти.) Людина без Вітчизни, ... (як соловей без пісні.) Добре тому, ... (хто в своємудомі.) Щокраїна, ... (то родина.) За рідний край ... (життявіддай.) Всюдидобре, ... (а вдоманайкраще.) Кожному мила ... (рідна сторона.) Вихователь:Без перебільшення можна стверджувати, що жодною мовоюсвіту не створено стільки народних пісень, як українською. Адже, на думку дослідників, кількість лише тих, що записані спеціалістами, сягає 200 тисяч. Співучість і артистизм українців уславився в усьомусвіті.

А як іви знаєте народні пісні? Назвіть їх.

В українського народу дуже велика кількістьзвичаїв та обрядів, частинаякихзберегласядотепер. А яківизнаєте обряди і звичаїукраїнців?

Кросворд

Запитання до кросворду.

1.національгий символ України. Йогодарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (писанка)

2.Дерево, яке оспівано у народнихпіснях, у віршах. Воноосвячується в церкві перед Пасхою, як засібвідзлих сил.(верба)

3.Кущ оспіваний в українськихнароднихпіснях, символ дівочоївроди.(калина)

4.поширене в Україні дерево, з яким в українськихнароднихпіснях і переказахпорівнюютьстрункихдівчат.(тополя)

5.Чим прикрашають голову українськідівчата. (вінок)

6.Національний символ України. Матерідаруютьйогосвоїмдітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (рушник)

Вихователь:Україна — це земля, рiдний край, де ми народилися. СтолицяУкраїни – містоКиїв. Широкi i чарiвнiпростори, прекраснi села i мiста. Могутньокотить до Чорного моря сивiхвилiнайбiльшарiчкаУкраїни — Днiпро. Буйноюзеленнюшумлять на його берегах сади, лiси. Золотистим морем розливаєтьсябезкраїми нивами жито-пшениця.

Вихователь: На дошці висить плакат, нижня половина якого забарвлена в жовтий колір, а верхня у блакитний. Запишіть на аркушах: «Що вам подобається найбільше під час навчання в школі», зачитайте свої думки й прикріпіть папірці на жовту частину плакату. Це золоте зерно, посаджене в грунт, проросте золотим колоссям – вашими знаннями. Тепер напишіть, чого ви мрієте досягти після закінчення школи і прикріпіть аркуші до синьої частини плакату. Це ваші блакитні мрії, які можуть здійснитися на ґрунті золотого колосся ваших знань. Отже, ми створили символ наших можливостей і мрій. Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю так, як заповідав великий Тарас, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ і його мелодійну мову. Шануймо себе і свою гідність і шановані будемо іншими. Нехай щоденним вашим гаслом будуть слова: Не дурите самі себе, Думайте, читайте, І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь. Україна потребує нашої виваженості, єдності, мудрості. Ми пишаємося нашою молоддю. Вона активна, здатна відстоювати своє майбутнє. Ми повинні поважати себе, свою державу, тоді інші країни поважатимуть нас. Будемжить! На зло гіркій недолі, Будемо мову рідну берегти, Будемо сіять на своєму полі! Любити, красивішати, рости.

IVПідбиття підсумків

Вихователь:Отже, Батьківщина – це країна, де ми народилися, де вперше почули мамин голос і зробили перші кроки. Це безмежна гордість за своїх співвітчизників, що виборювали для нас свободу і будували державу в якій ми живемотепер. Це вітчуття того, щоти не один, а частина чогось безмежного і величного... Україна – наша Вітчизна, що має славетну історію, мальовничу природу, працьовитий народ, заслуговує на те, щоб ми її любили. ЛюбітьУкраїну і бутьте патріотами своєї держави!!

Учениця.

ЛюбітьУкраїну, як сонце, любіть,

як вітер, і трави, і води…

В годину щасливу і в радостімить,

любітьу годину негоди.

ЛюбітьУкраїну у сні й наяву,

вишневу свою Україну,

красу її, вічно живу і нову,

і мовуїїсолов'їну.

В. Сосюра

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.