Виховна година „Україна – моя рідна Батьківщина”
в групі «Дельфін»
Вихователь: Манцевич Є.В.
Мета: поглибити знання вихованців про Україну; прищеплювати любов до рідного краю; розширити зміст поняття громадянин України; розвивати мовлення дітей; виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу.
Обладнання: картини рідної природи; карта України; символи України; вишиваний рушник, колосся і калина; плакат «Видатні українці», український рушник з хлібом-сіллю.
Девіз: Усі ми – це наша родина, це наша сім’я, це наша Україна.
Хід заняття
І. Організаційний момент
II. Основна частина заняття
1. Слово вихователя
-Розповідь вихователем легенди «Наша земля».
Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.
От вони й прийшли до Бога, а він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чому прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні,- відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці. «Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе: річки, озера, ліси, степи. Але пам'ятайте, якщо будете ії берегти, то вона буде ваша, а ні - ворога».
Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.
Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. То її велике «Я», з якого починається людина, родина, батьківщина і вся наша велична й неповторна у світі Україна. Її красою захоплювались поети, художники та композитори.
… Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе як є – дорога, явори,
Усе моє, все зветься Україна. Л.Костенко
Вихователь
1. Наша Батьківщина – це.... (Україна)
2. А тепер назвіть столицю України.... (Київ)
3. А найбільша річка, яка протікає по території України...(Дніпро )
2. Асоціативний кущ
Асоціювання, „гронування”.
Запишить слова та фрази, які спадають на думку зі словом „Україна”.
Рушники Народ
Пісні Київ
Тарас Шевченко Дніпро
Вихователь:
Батьківщина - це земля, на який ти народився, де народилися твої батьки, усі ми. Це тато і мама, це твої друзі, учителі. Це стіжка, яка веде тебе до школи, птахи, які співають дзвінкоголосі пісні, - це твоя маленька Батьківщина. Батьківщина – це казки, які розповідала бабуся, це зелена травичка і наша блакитна річка _ Сіверський Донець. Батьківщина – це і Україна. Україна – це рідна мова, чарівна пісня, талановитий народ.
Ратова Катерина:
Я народилась в Україні
І почала життя своє
Тут небеса високі ї сині
На що не глянеш - все моє!
Трава для мене зеленіє,
Для мене світлі дні ясні
І сонце пестить і леліє,
Летять до серденька пісні.
Тут кожна квіточка співає
Струмочок ніжно жебоніть.
І краю кращого немає,
Де б я могла та вільно жить!
3. Декламування власних віршів дітей
Діти читають свої власні верші.
***
Синєє море, безмежні поля
Високії гори, родюча земля
У лузі калина і спів солов’я
Це все Україна, це ненька моя!
Борсук Галина
4. Метод «Мікрофон»
Всі ви знаєте, що південь нашої країни омиває Чорне море. Тому ми всі гостинно зустрічаємо гостей з інших країн світу. Уявить собі, що до нас в клас приїхав хлопчик разом з батьками з іншої країни. Він не знає про нашу Україну - розкажіть йому про нашу Батьківщину.
Кореспондент (Яковлев Іван) бере інтерв’ю у дітей.
Розповідь дітей
— Україна — це отча земля, рiдний край, де ми народилися. Столиця України – Київ. Широкi i чарiвнi простори, прекраснi села i мiста. Могутньо котить до Чорного моря сивi хвилi найбiльша рiчка України — Днiпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, лiси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито-пшениця. Погляньте на карту України. На нiй позначено кордони української землi. На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське, є в нас гори, і найбільші з них – Карпатські й Кримські.
Україна — одна з найбiльших держав Європи. Оскiльки це велика країна, то живуть у нiй люди рiзних нацiональностей. Поряд з українцями в Українi живуть росiяни, бiлоруси, поляки, чехи, молдовани, болгари, євреї, поляки, греки. Усi вони в нашій державі мають однакові права.
Діти читають свої власні верші.
***
Україна – моя ненька
Найвеличніша й добренька.
А ми дітки неньки
Гарні і маленькі.
Я люблю свою країну,
Милу, ніжну Україну.
І зеленії Карпати,
І степи, і білі хати.
Котелевський Микола
5. Колективна робот
-Давайте спробуємо доповнити вірш, вставляючи останнє слово:
Ми дуже любим весь наш край,
І любим У_______ (Україну),
Її лани, зелений гай,
В саду рясну _______ (калину).
Там соловейко навесні
Співає між _______ (гілками),
Та й ми співаємо _______ (пісні) –
Змагається він з нами!
М.Познанська
Вихователь: Чи є десь на землі такий чарівний край, де тихі весняні ночі пливуть на крилах солов’їних пісень, де вранці на замріяній річці джерельною водою умивається біле латаття, де навесні і влітку під шатами крислатих дерев яскравіє килим різнотрав’я і квітів?
Є, це наш рідний край
Звучить пісня, «Квітуча Україна»
Вихователь: Рідна земля зачаровує своєю красою, у нас верші пишуть не тільки діти, а мешканці нашого селища Червоний Донець. Один з них Сергій Ламзін, збірку його вершів я вам показую.
Підсумок години спілкування
1 Як називається країна на якій ми живемо?
2 А тепер назвіть столицю України?
Коментарi