Людей я буду любити, добро й милосердя чинити
Класну годину підготувала й провела з учнями 3 класу Кода В.В.
Мета: пробудити в дітей бажання безкорисливо чинити добро та милосердя; довести до свідомості дітей, що добро й милосердя чиняться безкорисливо; розвивати в учнів почуття доброти, чуйності, милосердя; викликати у дітей бажання творити добро, бути милосердними й уникати злих вчинків; виховувати любов і повагу, щирість і працьовитість, вміння співчувати та приходити на допомогу людям у найважчі хвилини їхнього життя.
Обладнання:картки для гри,музичні записи,уривок з оповідання «Сьома дочка».
Хід заняття
I. Організація класу
Епіграф(на дошці)
Крик-народжує грубість;
Обман-народжує недовір`я;
Посмішка-розтоплює лід;
Прощення-приносить полегшення;
Турбота-наповнює життя змістом.
1. Привітання
Доброго ранку, доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки і сяють усмішки.
Доброго ранку,доброго дня!
Бажаєте ви, бажаю вам я!
II. Основна частина
1.Учні зачитують вірш на дошці
Все-із доброго чи злого -
Починається з малого.
Хліб-з маленької зернини,
Дощ-із чистої краплини.
День турботою почнеться,
Проганяй мерщій дрімоту -
І рукам давай роботу.
І роби невтомно,вміло,
Хоч мале та добре діло.
2. Вчитель. Дорогі діти! На сьогоднішній годині спілкування я хочу звернутися до вашої душі. Душа – це сховище таємниць і почуттів, спогадів та всього доброго і злого, це внутрішній світ людини.
В світі є найсвятіші людські почуття – доброта, любов, прощення. Їх не купиш в магазині, аптеці, їх ні в кого не позичиш, їх просто безкоштовно можна набути, навчити себе бути добрим, людяним і милосердним.
Та де візьметься милосердя, коли сьогодні покоління заражене вірусом егоїзму. Значна частина дорослих, а то й дітей бачить тільки себе і не бачить іншого. Багато людей стають байдужими до чужого горя, черствіє душею. Не вміємо бачити чужої біди, людського горя. Немає у нас найголовнішого – доброти, співчуття, людяності, ввічливості, бути милосердними і поблажливими для людей, їхніх слабостей і страждань.
В житті багато залежить від нас. То лише в казках жива вода змиває рани і каліцтво, даруючи людині силу, могутність, здоров’я. Ні, ми не маємо живої води з її чудодійними властивостями. Але ми повинні і зобов’язані захистити когось від розпачу, від гірких думок і болю. Тільки чомусь не завжди пам’ятаємо про це.
Якими ж рисами повинна бути наділена людина,щоб про неї говорили лише добре?Подивимось на екран:
Доброзичливість
вихОваність
доБросовісність
поРядність
тактОвність
чеснісТь
лАска
3. Слово вчителя.
Поряд із добрими людьми живуть злі і байдужі. На вашу думку,яких дітей у класі більше?Який колір відповідає вашому стану?
(Учні повинні замалювати,заздалегідь роздані вчителем кружечки такими кольорами: зеленим - «я добрий», сірим – «я байдужий», коричневим – «я не роблю добро»)
Подивимось на ваші замальовані кружечки і переконаємось,що в класі панує переважно добра атмосфера,тобто зелений колір перемагає байдужість.
Людська порядність,доброта не має меж. Ми сьогодні маємо бути милосердними не тільки до людей, а й до всього,що нас оточує: тварин,рослин. Недаремно говорять,що криниця без води-просто яма,так і людина без доброти-сама тільки оболонка.
4. Знайомство з біографією В.Сухомлинського
1-й учень:(Котляр Дмитро) Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівці на Кіровоградщині. Батько письменника працював столяром, був освіченою і шанованою людиною в селі.
2-га учениця:(Мар’янецька Марія) Василь Олександрович був учасником війни. Після поранення повернувся додому, закінчив Полтавський педагогічний інститут і став директором Павлиської середньої школи. Написав багато творів для дітей. Всі його твори носять повчальний характер, виховують справжнього громадянина.
3-й учениця: (Котляр Ольга) В.О. Сухомлинський написав 1500 оповідань і казок для дітей. Його твори видані 53-ма мовами світу. Книга «Серце віддаю дітям» перекладена на 30 мов світу і витримала 54 видання.
4-й учень: (Краюшкін Марк) У своїх працях письменник створив ідеал справжньої людини, якій притаманні такі риси характеру: відданість рідній землі, рідному народові, обов’язок перед ними, любов до рідної мови, повага до старших, бережливе ставлення до природи, доброта, працелюбність, милосердя. Він був доброю людиною і дуже любив дітей. Помер В.О. Сухомлинський 2 вересня 1970 року
5. Інсценізація оповідання «Сьома дочка»
Було в матері сім дочок. Ось поїхала мати в гості до сина, а син жив далеко-далеко. Повернулася додому аж через місяць.
Коли мати ввійшла до хати, дочки одна за одною стали говорити як вони знудьгувалися за матір’ю
- Я скучила за тобою, немов ластівка за сонячним промінням, - сказала перша дочка
- Я чекала тебе, як суха земля жде краплину дощу, - промовила друга дочка
- Я плакала за тобою як маленьке пташеня плаче за пташкою, - сказала третя
- Мені було тяжко без тебе, як бджолі без квітки, - щебетала четверта
- Ти снилася мені як троянді сниться краплина роси, - промовила п’ята
- Я виглядала тебе, як вишневий садок виглядає соловейка, - сказала шоста
- А сьома дочка нічого не сказала. Вона роззула матусю і принесла їй води у почвах – помити ноги.
Хто найбільше любив свою матір?
Добро – дієве. Воно любить конкретні справи. Керуйтеся у своєму житті принципом: якнайменше красивих фраз, якнайменше красивих справ.
5. Робота в парах
Гра «Збери прислів’я»
Перед вами конверти в яких ви знайдете слова про добро. Ви повинні скласти з цих слів речення – тобто прислів’я про добро.
1) Добре діло твори сміливо
2) Добрі діла тихо ходять, а злі, як дзвони дзвонять
3) Від добра добра не шукають
4) Хто людям добра бажає, той і собі має
5) З добрим дружись, а злого й лихого стережись
6) Без доброго діла немає доброго імені
7) Роби добро скільки можеш від того не занеможеш
8) За добро добром і платять
6. Отже,що таке добро і як ви його зрозуміли,ми побачимо у грі «Квітка добра».
(Діти отримують листочки у формі пелюстки,на яких треба написати слово,що характеризує людину. Кожен з групи виходить до дошки і прикріплює пелюстки)
7. Слово вчителя
Бути добрим – це значить допомагати один одному в біді, дарувати радість знайомим і незнайомим людям, захищати молодших і піклуватися про старших.
Часточка добра. А вона запам’ятовується людині на все життя. Рости, відкривати себе, учитися любити, пізнавати людей – це складна робота.
А тому основне ваше завдання, поряд із тим, що ви повинні здобувати знання, ви повинні вчитися жити у цьому великому світі за законами добра, вміти розрізняти добро і зло.
Я тримаю в руках клубочок ниток. Нехай ця ниточка, об’єднає вас любов’ю наших сердець. А кожен, до кого потрапить клубочок, має сказати своє слово з приводу нашої сьогоднішньої розмови, яка б розпочиналася словами: «Я думаю…», «Я хочу…», «Мені здається…»
- Мені здається, що зло сильне, а добро сильніше
- Я думаю, що любов і краса переможуть
- Я хочу, щоб серед нас не було байдужих до чужого горя
- Я хочу бачити усіх людей усміхненими
І ось клубочок знову потрапив до мене. Я теж маю дещо сказати:
Хай пісня-молитва несеться до неба
І випросить ласки у Бога для вас,
Живіть у любові, бо в тім є потреба
Любіть свої ближніх завжди й повсякчас
III.Підсумкова частина.
Слово вчителя
Віддані людям тепло і душевна доброта обов`язково повернуться до вас. Бо ми послані на землю,щоб примножувати добро і красу,творити земний рай,а не бути лише споживачами. Маємо таке коротке життя, тож хай не буде в ньому місця злим помислам. Хай оживає істина стара: людина починається з добра.
Коментарi