Велич творів художників для життя людини

Відкритий виховний захід провела вихователь екіпажу «Хвиля» Бурлаченко Н.В.

Мета: дати загальні поняття про твори художників нашої планети; розширити дитячий кругозір про образотворче мистецтво, підвищити загальну культуру. Розвивати активне естетичне сприймання вихованцями творів живопису, зацікавити виразністю і красою творів. Виховувати повагу до художників, які створювали прекрасне в навколишньому світі і вчать нас бачити красу природи та розуміти її

Обладнання: вислови про мистецтво(художні твори),портрети художників, їхні твори, музичні супроводи під час демонстрування репродукцій картин, вірші, телевізор, записи екскурсовода Всесвітньої картинної галереї Тітоньки Сови про творчість художників. Зал святково прибрано.

Епіграф:

«Пам‘ятай!»

Життя є дар, великий дар.

І той, хто його не цінує,

Цього дарунка не заслуговує.

Леонардо да Вінчі.

План

1 сторінка. Вступне слово вчителя

2 сторінка. Художники епохи Відродження (Леонардо да Вінчі, Мікеланджело Буонарроті, Рафаель Санті)

3 сторінка. Художники – пейзажисти, які створювали картини про красу і велич природи (К. Брюллов, І. Айвазовський, О. Саврасов, І Шишкін, І Рєпін, В. Васнецов, В.Перов, І. Левітан)

4 сторінка. Художники України (Т.Шевченко, К.Білокур)

5 сторінка. Підсумки «Велич творів художників для життя людини»

Хід заходу


Вихователь: Добрий день, шановні діти і дорослі присутні в залі! Тиждень чергування екіпажу «Хвиля» - художньо естетичного виховання. Сьогодні ми розкажемо вам про художників, їх твори та художні засоби, поглибимо ваш кругозір про образотворче мистецтво. Образотворче мистецтво – це живопис, скульптура, графіка. Це різні види образотворчого мистецтва, але споріднені між собою. В живопису предмети, явища зображені фарбами.

Показ репродукцій картин художників

Твори скульптури (Sculpo – лат.- вирізаю, висікаю, існують у просторі) мають об’ємну форму

Демонструються різні скульптури на малюнках та в існуючому житті

Графіка – це мистецтво малюнка. Головним засобом зображення якого є співвідношення білого і чорного кольору

Показ різних картин графічним зображенням

Образотворче мистецтво – це мистецтво з зоровим сприйманням світу. І будь-який твір образотворчого мистецтва – живопис, графіка, скульптура – не існує сам по собі. Він існує для глядача. Створюючи картину, гравюру, скульптуру художник передає людям щось важливе, суттєве і користується при цьому мовою, яку необхідно знати, якщо ви хочете по-справжньому глибоко проникнути в задум художника, оцінити його творіння. Тому, коли ми дивимося на картину, її читаємо, тобто розкриваємо суть задуманого художником. Картини художники не малюють, а пишуть.

Перед вами багато картин відомих художників нашої планети. Ось зараз перед вами виступить «Жива галерея» великих і відомих художників планети. Це маленька частинка художників, про яких ми вам розкажемо.

Виходять діти з портретами художників Третьяковської Галереї і розповідають про художника – прізвище, ім’я по батькові, рік народження та його творчість.

Під музику діти підходять до стенду «Художники Третьяковської Галереї» і вивішують портрет художника, про якого розповідали перед цим. Портрети відомих художників вивішено на стенді

Вихователь: Майже всі картини живопису, репродукції(повтор картин), яких ми вам покажемо знаходяться у великому Музеї світового значення – Третьяковській Галереї в місті Москві(Росія). Музей був заснований Павлом Михайловичем Третьяковим у 1856 році.

Показ портрету П.М.Третьякова ( слайд 1)

Він розумів, що мистецтво живопису має велике значення для всіх поколінь, бо в ньому відображалося життя народу, його добробут, сила і міць.

Збір картин до Музею-Галереї продовжувалась 40 років до смерті П.М.Третьякова.

Третьяков купував картини – самі кращі твори, які з’являлись на виставках, а також картини попередніх епох.

Павло Михайлович Третьяков передав галерею картин місту Москві, народові. Тому і носить Музей назву «Державна Третьяковська Галерея». В ній зібрано багато живописних картин твори древньої культури, скульптури, графічні малюнки і гравюри.

То ж давайте послухаємо розповідь наших екскурсоводів про відомих великих художників планети .

Вероніка Т.: Сьогодні ми з вами проведемо екскурсію в прекрасний світ живопису. Ми вас запрошуємо до музею «Великі художники планети». Кожного дня ми відчиняємо двері своєї домівки. По один бік її – наш маленький домашній світ, по інший – величезний світ і ім‘я йому – Природа.

Спілкування з природою дає людині радість. Мабуть, тому що природа – це величезне джерело краси.

(Звучить музика П.І.Чайковський із циклу «Пори року)

Все, що оточує нас, не повинно залишати нас байдужими.

Саме художники тонко відчули красу природи. Вони вміло зображували прозорість і чистоту повітря, шелест листя, осінню позолоту, зимовий спокій, хвилююче і спокійне море.

Настя С.:Картини, на яких зображена природа, називається «Пейзаж» (це поле, ліс, море, гори інше)

Якщо задуматись на хвилину і запитати, а чи давно людина спостерігаючи за Природою, творила, що бачила в природі. Так! Давно! Ще первісна людина на своїх малюнках відображала народження естетичних почуттів під дією естетичної діяльності.

Анатолій П.:

Пещерный человек учился рисовать,

Не находя в изяществе ризона,

Тяжелым камнем начал выбивать,

Фигуру угловатого бизона.

Настя С.: Перші пейзажі з’явились в далекому Китаї, а європейські пейзажі були написані десь 500 років тому.

Вероніка Т.: Європейська культура 15-16 ст. розкриває велику епоху Відродження. Колискою мистецтва епохи Відродження або ( як ще називаємо епоха Ренесансу) вважається Італія. Саме італійські майстри – художники знову відкрили мистецтво Стародавньої Греції та Стародавнього Риму.

Настя С: В мистецтві Відродження проголошували найвищою вартістю людину, вважали, що вона має право на вільний розвиток. Під впливом Італії поширилось у країнах Північної Європи. Свою розповідь про художників-живописців ми розпочнемо з епохи Відродження: Леонардо да Вінчі, Мікеланджело Буонарроті, Рафаеля Санті. В нашому музеї ви дізнаєтесь і глибше познайомитесь з художниками, їх творчістю, про яких вам можливо розповідали.

Вероніка Т.: Сьогодні ми у вас будемо екскурсоводами нашого музею. А знаєте, ведучою помічницею у нас буде екскурсовод Всесвітньої картинної галереї Тітонька Сова, яка своїми розповідями про художників, думаємо, що зацікавить вас і розширить ваш кругозір про відомих і великих художників планети.

Тож слухайте, будь ласка, і будьте активними глядачами нашого музею.

(Звучить муз. Ф.Шуберта)

Настя С.: Видатний італійський художник Леонардо да Вінчі (1452-1519) народився у Флоренції. Леонардо ріс дуже допитливою дитиною. Він проявляв однаковий інтерес як до математики, так і до поезії, музики, живопису. У 14-річному віці він почав навчатися живопису. Проте на цьому не зупинився – впродовж усього життя наполегливо вивчав різні науки. Природа щедро наділила його різними талантами: він був художником і інженером, анатолеом і музикантом.

Автор таких великих творів як «Тайна вечеря» та «МонаЛіза»ще в 15ст. спроектував танк, підводний човен, літаючі апарати, парашут, металургійні печі та землерійні машини, ткацькі станки. В його записах можна знайти описи гелікоптера, телефону тощо. Безмежність його знань вражала і тоді, і тепер.

Тімошина В.: Леонардо – живописець працював дуже повільно, постійно шукаючи, експериментуючи. Живопис був для нього засобом пізнання світу. Він вдивлявся в обличчя людей, прагнучи зрозуміти їхній внутрішній світ і перенести у свої картини

Анастасія С.: Леонардо да Вінчі написав близько півтора десятка картин, але кожна з них стала неперевершеним твором високого мистецтва. У період розквіту свого таланту Леонардо створив фреску на біблійну тему «Таємна вечеря» (1495-1497рр.) Фреска –це техніка настійного живопису (написання картини) із застосуванням водяних фарб, які наносять на вогку штукатурну) на стіну. На основі фрески – Євангельський сюжет про те,як під час вечері перед стратою Христос повідомляє своїх учнів, що один із них зрадить його. Вирази облич учнів Христа сповнені обурення, здивування. Вони обговорюють цю заяву Христа між собою, інші звертаються до Христа.

Тімошина В.: Христос на картині зображений посередині апостолів – учнів. Він спокійний, учні обурені. Зліва третій від Христа сидить Іуда. Спотворене жахом обличчя Іуди передано дуже правдиво. Він сидить з мішком, в якому лежать 30 серебреників, за які він зрадив Христа. Він відвернув обличчя в сторону, як би ховаючи його від глядача і риси його портрету від глядача і риси його портрету Леонардо зображує темними, з якимось страхом на обличчі. Він боїться, що його розкрито буде.

Звучить музика Ф.Шуберта. демонструється картина «Мона Ліза» 1503 – 1506рр.

Анастасія С.: Одним з найвідоміших творів італійського художника Леонардо да Вінчі став портрет Мони Лізи. Мона – скорочене слово від «Мадонна». Портрет Мони Лізи написаний жінки богача із Флоренції (Італія) ФранческодельДжиокандо. Звідки і пішла друга назва картини – «Джокада»

Цей твір вважають першим у західно-європейському живописі психологічним портретом. Живописець зумів зосередити увагу глядача не на зовнішній привабливості «Мони Лізи», а на її внутрішньому світі. Вдивляючись і її обличчя відчуваєш її волю, внутрішній інтелект(розум), щось не розгадане.

Вероніка Т.: Здається, що не її розглядає глядач, а вона з ледь прихованою усмішкою слідкує за ним.

Художника турбує питання по місце людини в цьому світі. І, можливо, одна з відповідей саме виражається у посмішці Мони Лізи. Її посмішка є знаком, що людина дуже мало часу свого життя на цьому світі і повинна покорятися. Вічному порядку природи, постійно дбати про добро і злагоду на цьому світі.

Анастасія С.: В цю картину закохувались, її ненавиділи, через неї кінчали життя самогубством, але остаточно зрозуміти й розгадати її таємницю так і не змогли.

Анатолій П.:

Ти світbш німбом житнього колосся,

Моя Мадонно, крізь віки любові!

На всі ікони світу пролилося

Твого обличчя світло загадкове.

Вероніка Т.: Написана в Італії, на Батьківщині Леонардо да Вінчі «Мона Ліза» - «Джоконда» назавжди залишилась у Франції (в Парижі, музей Луврі)

Анастасія С.: Леонардо да Вінчі мав гордий і незалежний характер. Багато працює. Він вважав, що його дарування малювати – писати картини – це Божий дар і висловлює свою думку про це так:

Діана К.:

Пам’ятай!

Життя є дар, великий дар,

І той, хто йогоне цінує.

Цього дарунка не заслуговує.

Вероніка Т.:Ці слова для Леонардо да Вінчі були крилатими, бо завдяки своїй наполегливості, праці він відкриває можливості творити шедеври на цій землі. Помер Леонардо да Вінчі на чужині, у Франції 2 травня 1519 року.

Настя С.: Життя і творчість італійського художника Мікеланджело Буонарроті (1475-1564роки життя).

(Екскурсоводи ведуть розповідь про творчість Мікеланджело, його скульптури, демонструють картини)

Звучить музика Ф.Шопена

(Демонструється портрет Мікеланджело)

Анастасія С.: Якщо Леонардо мав вдачу мислителя, то Мікеланджело – вічного бунтівника. Він постійно боровся проти заздрощів, нерозуміння, навіть проти самого себе, і довів, що людина може зробити неможливе протягом свого короткого життя.

Дитинство він провів у маленькому містечку поблизу Флоренції, а підлітком вступає у художню школу при дворі Лоренцо Медічі. Тут він відкрив для себе красу мистецтва. У двадцятирічному віці Мікеланджело відвідав Рим і створив там свою знамениту скульптуру – «П’єта»(«Оплакування Христа»)

Показ скульптури

Вероніка Т.: У своїй величній мармуровій скульптурі «Давид», п’ятиметрової висоти, він, усупереч біблійському міфові, зобразив не хлопчика, а розквітлого юнака, сповненого титанічної сили. Ця статуя стала символом нової людини непохитної волі та могутності. Скульптура Мікеланджело «П’єта»(«Оплакування Христа») заслуговує особливої уваги, де зображена Богоматір, яка оплачує померлого Ісуса Христа, свого сина. Мікеланджело створив цю скульптуру, коли йому було лише 23 роки, яка принесла Мікеланджело славу кращого італійського скульптора.

Показ скульптури П‘єта

Геній Мікеланджело проявився у всіх сферах мистецтва, в живописі, скульптурі, архітектурі(зовнішнє оздоблення будинків). Він пише живописні картини «Страшний суд», розписує стелю у церкві «Сікстинська капелла».

Показ картин Мікеланджело

Звучить тихо музика Чайковський «Суїта»

Анастасія С: Рафаель Санті Я(1483-1520 роки життя). Його називають світлим генієм італійського Відродження. А зараз послухайте розповідь»Тітоньки сови» про Рафаеля Санті.

Йде розповідь Тітоньки Сови, коли на екрані зображена «Сікстинська Мадонна», розповідь її припиняється.

Вероніка Т.: За своє коротке життя Рафаель зумів зробити дуже багато як художник. В своїх творах він відтворив найтонше відтінки людських почуттів, духовну і фізичну красу персонажів. Цей новий ідеал людини він відображав у портретах зображеннях Мадонни.

Анастасія С.: Художники епохи Відродження в мистецтві зображали Мадонну в образі Божої матері з Дитям.

Звучить тихо музика «Аве Марія»

Вершиною творчості Рафаеля Санті вважають створену 1513р. «Сікстинську Мадонну»

Учні виносять ікону Божої Матері в рушнику

Звучить мелодія «Аве Марія»

Вероніка Т.: Цікавою є композиція(зміст) картини: розкривається завіса, й ми бачимо жінку, яка тримає перед собою дитину. Жінка водночас і віддає свою дитину і хоче утримати її, в її погляді – сум, тривога за долю дитини, яку вона жертвує в ім’я спасіння людства. Звичайно, це Божа Матір з маленьким Ісусом.

Ми бачимо, що біля ніг Богоматері зліва сидить Святий Сікст і Свята Варвара – справа, внизу два хлопчика-янголята.

Сторожук А.: Ми переконуємось, бачимо не просто Мадонну, а жінку, матір, яка страждає, як кожна людина.

Іван Франко так пише про «Сікстинську Мадонну»

Звучить мелодія «Аве Марія»

Настя К.:

Хто слів сказати, що не богиня ти?

Де той безбожник, що без серця дрожі,

В твоє лице небесне глянуть може,

Не розуміючи твоєї красоти?

Станіслав П.:

Так, ти богине! Мати, райська роже,

Поглянь на мене з твоєї висоти!

Бач, я, що в небесах не міг найти

Богів, перед тобою клонюсь тоже.

Анатолій П.:

О Бозі, духах мож ся сумнівати

І небо й пекло казкою вважати.

Та ти й краса твоя – не казка, ні.

І час приїде, коли весь світ покине

Богів і духів, лиш тебе, богине,

Чтить буде вічно-тут, на полотні?

Марко Т.:

Мадонно моя..

Мадонно моя, Пренепорочна Маріє,

Прославлена в віках!

На наших самотніх вівтарях

Лиш вітер віє..

Пройди над нами з омофором,

Заридай над селом.

Уже ми тобі ані пісень, ні псалом

Не воспоєм диким хором.

Анастасія С.:

Вклоняюся тобі, моя мадонно,

Просвічений красою неземною!

Пливуть над світом запахи медові,

І ти в житах стоїш переді мною.

Діана К.:

Повік на мене буде струменіти

Магічне сяйво погляду палкого.

На тебе схожі всі Мадонни світу,

І тільки ти не схожа ні на кого.

Звучить тихо мелодія

Видатний російський художник-живописець Карло Павлович Брюллов (1799-1853рр.) Нашому народові дороге це ім’я ще з-за того, що Карло Брюллов разом з іншими художниками Жуковським В., Венеціановивим О., Є. Гребінкою та іншими викупали з кріпацтва у 1838 році Тараса Шевченка.

А далі вас познайомить «Тітонька Сова» з творчістю Карла Павловича Брюллова. «Вершниця», «Останній день Помпеї» Тітонька Сова в супроводі трагічної музики розповідає про трагічний день міста Помпеї, де розкриває суть несподіваності скінченого життя. Жителі древньої Помпеї своєю трагічною загибеллю заслуговують безсмертя. І художник зумів показати, що наше життя залежить від сили природи.

Звучить музика М.Рильського–Корсакова «Шехерезада»

Анастасія С.: Відомий художник Іван Костянтинович Айвазовський (1817-1900рр.). Всі свої картини Іван Айвазовський пише про море, наше Чорне море. На березі Чорного Моря розкинулося наше село Кароліно-Бугаз. І школа-інтернат теж побудована на березі Чорного моря. Ми море бачимо кожного дня і дихаємо його морським цілющим повітрям

Звучить музика М. Римського-Корсокова «Море»

Вероніка Т.: Репродукція картини «Чорне море». Художник І. Айвазовський зображує море в штормову погоду бурхливим, грізним. А під час бурі вода в ньому має чорний колір, тому і назву таку має наше море.

Зараз ви почуєте розповідь Тітоньки Сови і побачимо картини

І. Айвазовського. Айвазовський художник–мариніст пише картини про море, де тонко відтворює велич й красу морської стихії. Жив в Ялті на березі Чорного моря. Траплялося, коли попадав й сам в шторм, тому дуже вдало й правдиво написана ним картина «Дев’ятий вал».

На екрані-розповідь тітоньки Сови про творчість І.Айвазовського, його картини «Чорне море», «Дев’ятий вал»

Звучить музика П.Чайковського «Пори року»

Вероніка Т.: Олексій Кіндратович Саврасов(1830-1897рр.) відомий художник-живописець. Наступна розповідь Тітоньки Сови про життя і творчість великого художника.

Анастасія С.: Олексій Саврасов був вчителем і другом художника Ісака Левітана. Він пише картини про природу- сумну і радісну, світлими і темними фарбами.

Благослови, мати,

Весну закликати!

Весну закликати,

Зиму проводжати!

Зимоньку у візочку,

Літечко у човнику.

Вероніка Т.: Наступна зустріч з художником-пейзажистом Іваном Івановичем Шишкіним (1832-1898рр)

Звучить музика Ф.Ліста «Гомін лісу»

Все своє життя І.Шишкін вивчав природу, особливо ліс, переважно північний ліс і вміло передав все на полотнах свого мистецтва. Більше сорока років творчої праці – це сотні картин, тисяча етюдів, малюнків, багато гравюр. Серед картин художника, де відображено природу,це картини «Жито», «В сосновому лісі», «Морозний день», «До вечора» та ін. Розповідь про творчість І.Шишкіна продовжує екскурсовод Всесвітньої картинної Галереї Тітоньки Сови.

Звучить музика Ф.Шуберта

Анастасія С.: Великий російський художник Ілля Юхимович Рєпін (1844-1930рр) Коли ведуча розповідає про І.Ю.Рєпіна інший підходить до портрета у залі і показує портрет художника. Були часи, коли люди жили одні бідно-бідно, а інші – дуже багато. Ілля Рєпін розповідав в своїй книжці «Далеке і близьке»: «У нас було і бідно , і нудно, і мені часто хотілося їсти. Дуже смачним був чорний хліб з крупною сірою сіллю, а й його давали небагато».

Вероніка Т.: В дитинстві Ілля Рєпін малює і заробляє собі гроші на їжу написанням портретів ікон.

А зараз нашу розповідь продовжує Тітонька Сова.

На екрані – розповідь Тітоньки Сови про картини І.Ю.Рєпіна. коли ведеться показ картини «Бурлаки на Волзі» на екрані – пауза.

Звучить рум. народна пісня «Дубинушка». Виходить учень і читає вірш М.Некрасова «Бурлак»

Денис Я.:

Плечами, грудью и спиной

Тянул он баржу бечевой,

Полднёвыйзнойегопалил.

И пот с негоручьямилил.

И падал он, и вновьвставал,

Хрипя «Дубинушку» стонал,

До места баржу дотянул

И богатырским сном уснул.

Анастасія С.:А зараз Тітонька Сова продовжує розповідь про творчість Іллі Рєпіна.

Демонструється показ розповіді тітоньки Сови про творчість І.Рєпіна

Звучить музика С.Рахманінова

Вероніка Т.: Творчість відомого художника Віктора Михайловича Васнецова (1848-1926рр.) вам, в деякій мірі, відома. Художник-живописець, який любив природу, казкар, який створив багато полотен-картин казкових.

Зараз мою розповідь продовжеекскурсовод Всесвітньої картинної галереї – Тітонька Сова. Тож слухайте! До зустрічі!

На екрані – розповідь Тітоньки Сови про життя, творчість В.М. Васнецова.

Анастасія С.: Ось перед вами репродукція картини В.М. Васнецова «Богатирі» (1881-1898рр.) вершина його творчості.

Звучить музика Ф.Шуберта. Коли у розповіді Тітоньки Сови йде мова про картину В.М. Васнецова «Богатирі» - пауза. Діти – екскурсоводи розповідають про цю картину.

Показ на екрані картини «Богатирі» і вишита картина «Богатирі» - демонструється.

Велика любов до Батьківщини допомогла художникові створити картину «Богатирі».Васнецов довго вивчає літопис (література минулих років),казки, белини, збирає багато матеріалу минулих літ. Картину писав Васнецов 17 років.

- Що ж зображено на ній?

На могутніх конях сидять величні воїни-богатирі. Художник зобразив богатирів, так що можна пізнати кожного з них.

Вероніка Т.: Ілля Муромець – (посередині) – сільський син, серед товаришів він самий сильний і врівноважений. В одній руці він тримає меч, у другій – палицю, про яку в народі складено легенду, що вона важила 40 пудів (пуд – міра ваги того часу і 1 пуд має 16 кг.) - 640 кг. – важила палиця. І ось який багатир! Він цю палицю тримає на зігнутій руці, як пір’їнку!

Звучить музика Шуберта

Анастасія С.: Поруч з ним – Добриня Нікітіч. Він належить до знатного роду. Художник підкреслив це його розкішним одягом. Гострий меч, усипаний драго цінним камінням, а зброя коня прикрашена півмісяцями.

Вероніка Т.: Альоша Попович – наймолодший з них. Він легко озброєний. Художник зобразив його так тому, що він у бою обрав не силою, а хитрістю, був спритний і завзятий. На передньому плані картини зображені три богатирі,які захищали і зберігали від нападу ворогів свій народ. Саме сила богатирів в перемозі над ворогом. А ось ця картина, де зображено «Богатирі»

Звучить музика С.Рахманінова.

Показ портрета І.І.Левітана

Анастасія С.: Ісак Ілліч Левітан (1861-1900рр.)- художник – живописець, який написав багато картин про природу рідного краю. Картини І.І.Левітана, то наводять смуток (темні фарби), то серце радіє такої краси, вони як би створюють нам настрій. А тому картини Ісака називають «пейзажі настрою»

Виходить учень і читає вірш О.С.Пушкіна

Марко Т.:

Унылая пора! Очей очарованье!

Приятна мне твоя прощальная краса-

Люблю я пышные природы увяданье,

В багрец и в золото одетые леса…

В их сенях ветра шум и свежее дыханье.

И мглой волнистою покрыты небеса.

И редкий солнца луч, и первые морозы.

И отдаленные седой зимы угрозы.

Вероніка Т.: Ось так ОлександрСергійовичПушкін про творчістьІсакаЛевітана. Ми як би побували перед картинами Левітана: «Золота Осінь», «Березень».

Про творчість і життя Ісака Ілліча Левітана розкаже вам Тітонька Сова

На екрані – розповідь Тітоньки Сови

Звучить музика П.Чайковський «Вальс»

Показ портрета К.В.Білокур

Анастасія С.: Серед художників живописців гідне місце творчість української художниці – живописця Катерини Василівни Білокур (1900-1961рр.)

Народилася художниця 7 грудня 1900 року в селі Богданівка на Київщині в сім’ї селянина – бідняка. Навчатися Катерині не довелося, батьки не мали змоги віддати її до школи.

Багато труднощів вона пережила, але писати картини все таки змогла. Постійним вчителем Катерини Білокур була чарівна українська природа: широкі поля з золотим колоссям жита й пшениці, різноманітні фрукти й овочі, пишний цвіт польових і городніх квітів.

Показ картин К.Білокур

Звучить легка музика Мішеля Леграна

Вероніка Т.: Катерина Білокур пише картини «Квіти за тином»(1935р.), декоративне панно «Квіти», «Берізка»(1934р.), «Півонії», натюрморти (зображення овочів, фруктів, квітів, риба, дич, предмети користування та інші: «Яблука», «Сніданок», «Квіти з горіхами»

Показ репродукцій картин

Саме любов до життя, до рідного краю, правдивість і щирість, свіжість фарб – такі характерні особливості творчості Катерини Василівни Білокур.

Звучить музика П.Чайковського «Суїта»-вальс

Анастасія С.: За художні твори , їх красу і привабливість Катерини Білокур була удостоєна звання народного художника України.

Демонструється портрет Т.Шевченка

Звучить музика П.Чаковського «Осіння пісня»

Марко Т.:

У мене в сім’ї великій

В сім’ї вільній новій

Не забудьте пам’янути

Незлим тихим словом.

Вероніка Т.: Серед відомих великих художників нашої планети ми з гордістю вимовляємо ім’я нашого Кобзаря, який народився 9 березня 1814 року в сім’ї селянина-кріпака в с.Моринці на Черкащині. 9 березня 2014 року весь український народ і прогресивне людство святкувало 200-річчя з дня народження Т.Г.Шевченка. Дитинство Т.Шевченкабуло дуже важким: рано лишився сиротою. Грамоти навчався у дяка. У 14 років був узятий «козачком» до двору поміщика П.Енгельгарда. в ці роки він малює багато і старанно, за що був неодноразово наказаний.

Анастасія С.: У 1838 році клопотами художників К.П.Брюллова, В.Жуковського, О. Венеціанова, Є. Гребінки та інших Тараса Шевченка було викуплено з кріпацтва. Цього ж року його прийнято до Академії мистецтв, яку він закінчив у 1844 році.

Звучить музика П.Чайковського

Вероніка Т.: Крім літературного таланту, Т.Шевченко володів величезними здібностями до живопису і був одним з найвидатніших майстрів українського образотворчого мистецтва. Він працював у галузях живопису(писав картини), графіки, скульптури, декоративного розпису, гравірування, за що він отримав звання академіка.

Анастасія С.: Т.Г.Шевченко є автором понад тисячі мистецьких творів (збереглося тільки 835 творів). Т. Шевченко писав картини із своїх літературних творів «Катерина», «Я пас ягнята за селом», відтворив в малюнках хату своєї родини, рідних, село, місто Київ, багато автопортретів.

Демонструються репродукції картин Т.Шевченка

Звучить музика П.Чайковського

Вероніка Т.: Т.Г.Шевченко пише багато творів про природу. Все передає на полотно пензлем, фарбою, олівцем. Глибоко сприймає всю живу природу і майстерно передає її в малюнках в картинах.

Звучить музика зі співом-тьохканням солов’я,

Читає учень вірш «Сон»

Анастасія С.: Могутній талант, що співмірний великим художникам – світочам епохи Відродження, художник Світової величини Тарас Шевченко завжди був, є і залишається народним любимцем нашої планети. Біля підніжжя його усипальниці в Каневі вже побувало мільйони шанувальників із багатьох країн світу. І ця повінь всенародної любові не спадає до вірного сина українського народу Т.Г.Шевченка.

Вікторина «Відомі художники планети»

Тімошина В.: Із переглянутого раніше, ви переконалися, що художники тонко відчували красу природи. Вміло відображували прозорість і чистоту повітря, шелест листя, пташиний гомін, осінню позолоту,зимовий спокій.

Анастасія С.: Отож запрошуємо Вас до художнього салону.

Пропонується виставка репродукцій картини Леонардо да Вінчі, Мікеланджело Буонарроті, Рафаеля Санті, І. Левітана, І. Шишкіна,

І. Айвазовського, К.В.Білокур

Як конкурсне завдання пропонуємо вікторину «Природа Мовою фарб»

1. Що означає слово «пейзаж»?

(Пейзаж – зображення природи – гори, ліс, поле, море, небо, річка)

2. Назвіть картини художників, які вам дуже сподобались?

(Діти розповідають про художників творчість яких їм сподобалась)

3. Хто автор картини «Жито»?(Автор картини «Жито» І.Шишкін)

4. Життя якого художника було пов’язане з морем?(І.К.Айвазовський)

5. Хто автор картини «Березень», «Золота осінь»?(Автор картини Ісак Ілліч Левітан)

6.Х хто автор картини «Граки прилетіли»(Автор картини «Граки прилетіли» О.Саврасов)

7. Автор картини «Дев’ятий вал»? (Автор картини «Дев’ятий вал» - Іван Констянтинович Айвазовський)

8. Назвіть інших художників, які в своїх картинах зображають природу?

9. Пейзаж якого художника часто іменують «пейзаж настрою»(Ісак Ілліч Левітан)

Вихователь: Естетичне сприймання дійсності життя доступно кожній людині. Для того, щоб бачити і розуміти прекрасне в мистецтві і житті, не треба мати якісь особливі природні обдарування (вміти малювати, співати, грати), а треба бути спостережливим ібачити красу навколишнього світу, творчо сприймати, що відбувається навколо нас. Саме художники передавали і передають нам красу природи, нашу історію, життя, побут, звичаї народів нашої планети.

Ось і закінчився виступ екіпажу «Хвиля». Сподіваємось, що ми запалили у ваших серцях маленький вогник про велич творів художників для розвитку людини в її житті. Ми вдячні за те, що ви приймали участь у проведенні заходу. Будьте здорові! Всього вам доброго!

.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.