Чарівний світ прекрасного

Виховну годину підготувала й провела класний керівник 6 класу Гусакова Н.І.

Мета. Навчити дітей пізнавати красу навколишнього світу, бачити прекрасне у природі, у мистецтві. Розвивати мислення, музичний слух учнів. Виховувати любов до краси рідного краю.

Обладнання: диск із музикою Чайковського, картини, малюнки дітей.

Хід уроку.

І. Організація класу до уроку.

- Добрий день! В добрий час!

Рада,діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Сядьте рівненько,

Посміхніться гарненько,

Візьміть собі у кулачок

Хороший настрій на урок.

- Сьогодні, діти у нас цікавий і гарний урок, ми з вами будемо говорити про красу навколишнього світу, про мистецтво. Ми переповнимо свою душу любов’ю, добротою, світлом і красою світу. Звернемося до поезії, музики, фарб і пензля і почнемо відтворювати красу. А краса живе в усьому!

1. Розповідь вчителя.. Світ прекрасного. Мистецтво.

Який багатий і різноманітний навколишній світ! Кожний новий день, кожний схід сонця – це неповторне диво, казка, краса! Хочеться без кінця дивитися на розквітлу черемху, вдихати п’янкий запах бузку, милуватися яскравою веселкою, яка виграє в небі після весняного грозового дощу…

Увесь цей неповторний казковий світ відображає в художніх образах мистецтво, даючи нам змогу захоплено слухати чарівну музику, споглядати шедеври живопису, сміятися і плакати над долею улюблених героїв, зачитуватися натхненними поетичними рядками….

У вікно заглядає жоржина

І шепоче, що літо згаса..

Вже ліхтариком світить шипшина

У любистків мій палісад.

Теплий смуток серпневої днини

У осіннє тече забуття.

Натяглась між кущами калини

Павучкова дорога життя…

Ось така неповторна мить пізнього літа назавжди лишилася в рядках поетеси А. Солодовникової.

Сила впливу творів мистецтва на людину дивовижна. Ми інколи навіть не замислюємось над тим, чому, прочитавши цікаву книгу, на все життя запам’ятовуємо її зміст, хоч такої мети перед собою не ставили. А прослухавши гарну музику ми відчуваємо щось чарівне, прекрасне.

Справа в тому, що твори мистецтва впливають на наші емоції, примушують нас хвилюватися, радіти, сумувати. Любити й ненавидіти… А все, що торкається нашої душі, не забувається.

Мистецтво очищає нашу душу, робить нас красивішими, добрішими, шляхетнішими, мудрішими…

Людина потребує краси, як квітка сонця, і цю красу дають їй природа і мистецтво – ці два вічні джерела духовного очищення і збагачення.

Та є такі відтінки почуттів, які глибше й повніше можна виразити музикою. Музика загострює емоційну чуттєвість. Вона необхідна дитині. Дитинство так само неможливе без музики, як неможливе без гри і казки.

Взагалі музика, розуміння музичних творів дає людям багато насолоди і приємності, освітлює життя. Багато композиторів передають у своїх творах безмежну красу природи, допомагають нам глибше сприймати красу музики.

2. Прослуховування музики П.І.Чайковського «Пори року. Квітень».

Бесіда з дітьми.

Ми з вами прослухали уривок із альбому «Пори року» видатного композитора П.І Чайковського, який називається «Квітень».

- Що ви собі уявляєте слухаючи цю прекрасну музику?

Відшуміли лютневі морози, затихли весняні капелі. Сонце таке яскраве і тепліше гріє. Поспішає, квапиться весна. Добре навкруги! Музика квітня схожа на вальс. Мелодія ширшає, росте, немов намагається заповнити увесь простір. Здається, що ароматне повітря наповнює груди, дихається легко-легко і хочеться покружляти у вальсі.

А ось і перша квіточка весни, маленький блакитний пролісок…Про нього і розповідає нам музика «Квітня».

Складання асоціативної павутинки.

- Які асоціації викликає у вас музика П.І.Чайковського?

Продовження бесіди з дітьми.

Світ природи, що нас оточує, різноманітний і багатий. Красу форм і кольорів відтворює живопис.

- Хто малює картини?

- Перед вами репродукція картини С. Ф. Шишка « Осінь ».

- Що зобразив художник на картині?

- Які барви переважають на полотні?

Опис картини учнями.

Жовтокоса чарівниця-осінь прилетіла на золотому коні у ліси і парки. Торкнулася чарівною паличкою верхівок дерев. І зашелестіли на них багряні шати. На землі рясніє барвистий килим. На високому холодному небі повільно пливуть хмари. Чудово навкруги!

Ми живемо в Україні, в краю, невимовно багатому на чарівні кольори і краєвиди. На дивовижні пісні. На чудову милозвучну мову. Якою можна передати все на світі. Описати красу і велич рідного краю. Рідною українською мовою можна висловити найпотаємніші почуття і думи, мрії кожної людини.

Рідне слово, рідна мова живе в душі кожного з нас. І в певний час свого життя людина починає говорити віршами, бо в цьому є потреба душі. Ми неодноразово звертаємося до поезії, музики, фарб і пензля і починаємо відтворювати красу. А краса живе в усьому!

Поетична хвилинка.

А краса живе в усьому

На Землі і в Небесах.

В світлі сонечка ясному,

У замріяних лісах,

У степу, на хлібній ниві,

Там, де пташка п’є росу…

І, щоб ви були щасливі,

Вчіться бачити красу.

Вчіться слухати і чути

Пташку в хорі веснянім.

І для себе світ відкрити,

І себе знайти у нім.

ІV. Підсумок уроку.

- Що ж то означає – дивитись і бачити, слухати і чути?

- Хіба це не одне і те ж саме? (Відповіді учнів).

Ці слова близькі за значенням, проте й різні, бо можна дивитись, але не бачити, можна слухати і не чути. Можна дивитись на чарівні картини, краєвиди, однак їх краса не розтривожить, не зачепить душі. Можна слухати вірш, але не відчути глибинну красу слова і навколишнього світу.

Сьогодні ми з вами навчились через красу мистецтва бачити красу землі. Ми зрозуміли, що те, про що так важко висловитися, можна передати мовою мистецтва.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.