Схема психологічного аналізу уроку
Психологічний аналіз уроку включає наступні аспекти:
1.Наявність психологічної мети уроку.
2. Психологія навчання. Мотивація через:
- постановку мати (зв'язок з майбутніми завданнями);
- формування асоціативного ряду (зв'язок з попередніми завданнями);
- побутову мотивацію (де в житті застосовуються дані знання).
3. Психологія научіння. Установки на :
- увагу;
- розуміння;
- застосування;
- запам'ятовування.
4. Опора на різні види пам'яті :
- образну;
- вербально-логічну;
- емоційну.
5. Врахування індивідуальних особливостей учнів:
- знання психофізіологічних особливостей учнів;
- врахування гендерних відмінностей.
6. Особистісно-орієнтований підхід (за Й.Д. Бехом, С.І. Подмазіним, І.С. Якиманькою):
- розуміння дітей;
- визнання дітей;
- прийняття дітей;
- співпереживання (емпатія);
- цінування.
7. Методи прийоми:
- діалог;
- пролог;
- ігрові й рефлексійні;
- педагогічна підтримка;
- створення ситуації успіху;
- створення ситуації індивідуального й колективного вибору.
8. Формування механізмів самостійної роботи.
- самонавчання;
- самовиховання;
- самоспостереження;
- саморегуляція;
- самооцінка.
9. Психологічний клімат під година уроку:
- групова згуртованість ;
- конфліктність у колективі;
- задоволеність роботою а уроці.
10. Стиль взаємин “вчитель - учень”:
- авторитарний;
- демократичний; - співробітництво.
11. Характер взаємин “учень-вчитель”:
- поважний;
- залежно-підлеглий;
- агресивний;
- доброзичливий;
- байдужий;
- неприязний.
12. Характер взаємин учнів на уроці:
- кооперація;
- конкуренція;
- відокремлення.
Коментарi