FacebookTwitterПідписатися на RSS

План роботи на 2020 / 2021 навчальний рік


/Files/photogallery/1502/globus-kolokolchik-knigi.png

Аналіз роботи шкільної бібліотеки за 2019-2020 навчальний рік

У 2019-2020 навчальному році робота бібліотеки школи-інтернату була побудована згідно Закону України «Про бібліотечну справу» від 27.01.1995 №32/95 ВУ, наказу МОН України від 14.05. 1999р. № 139 «Про затвердження Положення про бібліотеки ЗНЗ», інструкції про порядок комплектування та облік підручників та навчальних посібників, затвердженої наказом Міністерства освіти та науки, молоді та спорту України від 14.12.2012 № 427 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02 січня 2013 року за № 19/22551, постанов Кабінету Міністрів України, відповідних наказів Департаменту освіти Одеської облдержадміністрації.

Шкільна бібліотека працювала за планом роботи, який є складовою частиною навчально-виховного плану школи. Разом з педагогічним колективом бібліотека працювала над річною темою «Формування підготовленої до життя особистості, яка чітко орієнтується в сучасних реаліях, з активною громадянською позицією».

Робота бібліотеки спрямована на національне-патріотичне, громадянське, трудове, естетичне, екологічне, правове виховання; на допомогу учням в оволодінні програмними знаннями, вихованні зацікавленості до самостійного поглиблення знань, сприяла переходу до Нової Української школи. Бібліотека також сприяла забезпеченню читачів знаннями з історії рідного краю. Приділяла увагу вихованню культури читання, прищеплювала навички самостійної роботи з книгою, виховувала бережливе ставлення до книг, сприяла підвищенню методичної, педагогічної майстерності вчителів.

Шкільна бібліотека має абонемент, читацький зал (на 20 посадочних місць)

Протягом 2019-2020 навчального року продовжувалось формування бібліотечного фонду. Бібліотекою було отримано підручників. Із них: за новою програмою для учнів 1 класу – 87 підручників, 2 класу-79 підручників,5 класу- 154 підручника,6 клас-19 підручників, 13назв журналів та газет.

У бібліотеці ведеться довідково-бібліографічний апарат до складу якого входять: алфавітний каталог, картотека «Вчителю, вихователю», картотека по національно-патріотичному вихованню «моя країна – Україна», довідково-бібліографічний фонд, зошит виконаних довідок.

В бібліотеці постійно поповнюються папки «Національно-патріотичне виховання», «Екологічне виховання», «Голодомор – 1932-1933», «Школа ввічливості», «Правове виховання», «Бережи своє здоров’я», «Поради шкільного бібліотекаря», «Книга вчить, як на світі жить».

Бібліотека вела свою роботу у всіх напрямках за якими працювала наша школа-інтернат.

Національно-патріотичне виховання.

В бібліотеці були оформлені книжкові виставки: «Незалежна і єдина будь навіки Україно»(1-9 кл.),

«14 жовтня- День захисника України» (5-9 кл.), « За честь, за долю, за українську волю( воїнам АТО 5-9 клас), «Герої нашої доби»( пам'яті героїв Небесної Сотні 5-9 кл. ), «Українська мова- святиня нашого народу» (1- 9 кл.), «Україна- моя молитва» (5-9 кл.), оформлено рекомендований список літератури « Ти- наше диво калинове- кохана материнська мова»( 5-9 кл.).

А також бібліотеки була спрямована на виховання творчо мислячої, висококультурної, ерудованої особистості.

По вихованню правової культури проведено такі заходи: година спілкування « Про стан злочинності серед неповнолітніх в Україні» (9 кл.), інформ- коктейль «Діти України про свої права (7 кл.), книжкова виставка « Подорож у країну Прав Дитини (1 -9 кл.).

Велика увага приділялась питанням моралі, етики, духовності, урокам культури. Було проведено: година спілкування « Милосердя і доброта- найбільші людські цінності»(6 кл.), книжкова виставка до Дня людей похилого віку «Добро твориться просто»( 1 -9 кл.), урок толерантності «Молодь за толерантність» (8 кл.), бесіда вмій дружбою дорожити (5 кл.), уроки Пані Етикеточки (4 кл.), урок культури «Школяру напам'ять» (5 кл.), книжкова виставка «Ввічливість -насамперед мистецтво людського спілкування»( 5-9 кл.), вікторина «Абетка ввічливості» (3 кл.).

Основи екологічної культури, екологічна свідомість повинні бути закладені ще в дитинстві. Тож велика увага приділяється заходам для підростаючого покоління. Для учнів проведено: день інформації «Екологія- наука про довкілля» (6-7 кл.), книжкова виставка «Душа природи чуйна і ласкава» (1- 9 кл.).

Бібліотека різними доступними формами й методами пропагує цінності здорового способу життя, допомагають формуванню позитивних установок і навичок, профілактиці негативних явищ, охороні життя та здоров’я. Були підготовлені: інформ-хвилинка «Шкідливим звичкам-ні»(7 кл.),постійно діюча «Здолаємо туберкульоз разом»(1-9 кл.), оформлені списки літератури «Здоров’я-скарб, цінуй його»(5-9 кл.), «Абетка безпеки»(1-9 кл), бесіда-рекомендація «Корисні поради з власної безпеки»(5 кл.), книжкова-виставка «Обережним будь завжди» (1-9 кл.).

Без докорінного поліпшення родинного виховання не можна домогтися значних змін у подальшому громадянському вихованні не можна домогтися значних у подальшому громадянському вихованні підростаючого покоління. У сім’ї закладається духовна основа особистості, її мораль. В бібліотеці було оформлено: рекомендований список літератури «А я коли-небудь матиму власну сім’ю?» (5-9 кл.), книжкова виставка «Без сім’ї свого роду немає нації народу»(5-9 кл.), оформлена тематична полиця «Традиції і обряди українського народу »(1-9 кл.).

Вибір професії-один з головних життєвих виборів, який здійснює людина в юному віці. Він має значення як для самої людини, так і для суспільства.

Була оформлена виставка-рекомендація «Обираємо професію»(8-9 кл.),рекомендований список літератури « Ким бути»(8-9 кл.).

Діяльність шкільної бібліотеки у 2019-2020 навчальному році була спрямована на виховання в учнів інформаційної культури, любові до книги, культури читання, вміння користуватись бібліотекою.

Для виконання цих завдань бібліотека використовувала різноманітні форми роботи з книгою. Було проведено Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек «Бібліотека Нової Української школи-простір для освітніх можливостей кожного учня».

Мета місячника – підвищити інтерес до читання, розвивати кмітливість, комунікативність, вміння спілкуватися державною мовою. Під час місячника проведені такі заходи: відкриття місячника, книжкова виставка « У місті читайликів»(вул.Державна, Обежедейко, Казок і мандрів, Пізнавальна, пров. «Прес-калейдоскоп», Інформ. хвилинка до Дня Захисту тварин «Велетні, які потребують допомоги». Конкурс розмальовок «Знайди слона», Експрес-інформація «Казки люблять всі». Голосні читання казок. Майстер-клас «Царівна-жабка», День бібліотворчості «Я і моя улюблена книжка», Літературна гра-вікторина «Найкращий читач», Анкетування читачів «Книга місяця»(За результатами виставка-рейтинг «Гаряча десятка»)., Бібліокав'ярня «Притулок мудрості-бібліотека», Дублер-шоу «Бібліотекар на час».

До Дня бібліотеки в школі була оформлена книжкова виставка «Я пізнаю світ»(1-9 кл.), бібліотечна гра «Мандрівка по сторінках літератури» (5 кл.), ранок «Посвята в читачі»(1 кл.).

На бібліотечно -бібліографічних уроках діти вчились користуватися книгою і опановували навички спілкування. Проводились бібліотечні уроки «Екскурсія до бібліотеки»(1 кл.), «Як створюється книжка. Збережемо книгу»(2 кл.), «Основні елементи книги» (3 кл.), «Довідкове бюро учня» (4 кл.), «Записи про прочитане»(5 кл.), «Самостійний вибір книг в бібліотеці» (6 кл.), гра «Я люблю читати» (7 кл.), «Методи самостійної роботи з літературою» (8 кл.), «У книзі відкриваємо світ» (9 кл.).

Бібліотека приділяла увагу вихованню бережливому ставленню до книг, підручників. Із метою широкого залучення учнівського та педагогічного колективів до роботи з виховання в школярів бережливого ставлення до підручників та іншої літератури, поваги до праці людей, які їх створюють, відповідальності за правильне і бережливе використання підручників, посилення ролі книги в навчально-виховному процесі, поповнення книжкового фонду бібліотеки щорічно проводиться шкільна акція «Живи, книго!».

Спільно з педагогічним колективом, з активом бібліотеки проводилась робота щодо збереження фонду підручників.

На початок навчального року, разом із класними керівниками, проводиться видача підручників всім учням. Класні керівники проводять необхідну роботу з учнями щодо виховання в них дбайливого ставлення до навчальної книги. Організовують своєчасне повернення підручників до бібліотеки після закінчення навчального року. У кожному класі працюють пости бережливих, які слідкують за станом підручників – чи обгорнені, підписані, підклеєні, створено куточки «живи, книго!», де розміщені правила поводження з книгою. Регулярно (один раз на два місяці) проводяться рейди-перевірки стану підручників. Результати перевірок були відображені на стенді «Як стати хорошим читачем».

У бібліотеці створений куточок, де діти мають можливість ознайомитися з правами та обов’язками читачів при користуванні бібліотекою, з порадами, як продовжити життя книжки, відремонтувати пошкоджені підручники та художню літературу.

Класні керівники, вихователі, бібліотекар провели бібліотечні уроки та бесіди:

«Одна книга тисячі людей навчає»( 4 кл.), « Кожна книга-результат великої праці і цю працю треба берегти»(5-7 кл.), «Дбай про книгу-джерело знань»(2 кл.),« Я – книга! Я-друг твій! Будь, учень, дбайливим зі мною»(8-9 кл.) та інші.

В жовтні 2019 року у школі був проведений тиждень шкільного підручника: урочиста лінійка присвячена тижню, перевірка стану підручників «Підручник-обличчя учня», бібліотечний урок «Як створюється книжка. Збережемо книгу»( 2 кл.).

Особливе захоплення в учнів, читачів бібліотеки викликала робота в «Книжковій лікарні». Із задовленням вони провели майстер-клас по виготовленню закладок для книжок, при цьому діти виявляли свою фантазію, здібності. Майстер-клас «Як зробити закладку для книг», провела С.Пєрєвєрзєва. Готові вироби були подаровані учням початкових класів. Також майстер-клас «Щоб книги довше жили» провела Пєрєвєрзєв Ол.

Класним керівникам та учням треба більш активно працювати над збереженням книг, наполегливо проводити роботу з дітьми про бережливе ставлення до навчальної книги, в класах оформити екран стану збереження підручників, робити записи в щоденниках про незадовільне відношення до навчальної книги.

Таким чином, зміст роботи бібліотеки школи-інтернату був спрямований на те, щоб формувати духовний світ дитини і сприяти гармонійному розвитку особистості, яка здатна бути спадкоємцем продовжувачем прогресивних національних традицій.

Основні напрямки роботи бібліотеки на 2020-2021н.р.

1. Реалізація державної політики в галузі загальної освіти, розвитку та удосконалення навчально-виховного процесу, виховання загальної культури, національної свідомості.

2. Сприяння реалізації концепції Нової української школи, яка грунтується на «Рекомендаціях Ради Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя», щодо навчанню здобувачів освіти засобами книги вмінню навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями.

3. Виховання в учнів культури та шанобливого ставлення до книги, як головного джерела знань.

4. Виховання в учнів інформаційної культури, вміння користуватися бібліотекою, її послугами, книгою, довідковим апаратом.

5. Забезпечення росту професійної компетентності педагогічних працівників, озброєння їх знаннями сутності сучасних освітніх та виховних технологій.

6. Сприяння різними формами та методами бібліотечної роботи самоосвіті учнів та вчителів, формування навичок свідомого, осмисленого добору інформаційних джерел, систематизації та оцінки інформації.

7. Задоволення потреб учнів, пов’язаних з розвитком інтересу до свідомого вибору професії.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.