П’ЯТЬ ХВИЛИН З МИСТЕЦТВОМ
Виховну годину підготувала й провела класний керівник 7 класу Добрєва С.О.
Мета:розширити знання учнів про мистецтво та митців України; сприяти здатності висловлювати власне ставлення до мистецтва, потреби у спілкуванні з мистецтвом;розвивати мистецькі знання учнів.
Обладнання:портрети художників та їхніх робіт.
Епіграф:
Життя коротке, мистецтво - вічне. - «Ars longa, vita brevis est.»
Гіппократ
ХІД ВИХОВНОЇ ГОДИНИ
І.Організаційний момент.
ІІ.Оголошення мети і теми.
ІІІ. Бесіди за картинами українських художників(С.О.Григор’єв “Воротар”, О.Л.Кульчицька “Діти на леваді”, О.Х.Новаківський “Натюрморт”)
ІV. Підсумок
Григор’єв Сергій Олексійович (1910-1988) -український живописець, графік, майстер жанрової картини, портрета та пейзажу. Народився в Луганську. (Додаток)
Бесіда за картиною (додаток)
Сьогодні я хочу вам розповісти ще про одного художника — Сергія Олексійовича Григор’єва. Багато його картин присвячені життю дітей, зокрема: «Перші слова», «Рибалонька», «Обговорення двійки». Але найбільш примітне полотно Сергія Григор’єва «Воротар» (показ картини). Одного разу, повертаючись зі школи, діти спорудили з портфелів ворота й розпочали гру у футбол. Видно, що ця гра відбувається на околиці міста, на пустирищі за будинком. У центрі картини зображений маленький воротар. Хлопчик схожий на справжнього футболіста: він любить грати у футбол. А у футбол грають сміливі люди. Подивіться на його постать: він обперся об коліна, напружено й уважно стежить, де ж зараз м’яч. Будь-якої миті він готовий його відбити й захистити ворота… На задньому плані вболівальники… Вони допомагають воротареві. І тільки собачці й малюкові байдуже до футболу: вони цю гру просто не розуміють… А ви?
∙ Де зобразив художник головного героя картини?Опишіть його постать і зовнішність.
∙ Що може кожному сподобатися в цьому сюжеті?
Оле́на Льві́вна Кульчи́цька (15 вересня 1877, Бережани -8 березня 1967, Львів) — український графік,маляр, народний художник УРСР- 1956. (Додаток)
Бесіда за картиною (Додаток)
Олена Львівна Кульчицька народилася й виросла в нашій країні і дуже її любила. Усі картини цієї художниці «розповідають» про наш народ, про його мистецтво, про працю й ігри. Ось одна з них (показ картини). Вона називається «Діти на леваді». У центрі, на передньому плані в колі сидять дівчатка. Вони ошатно вдягнені, усі в білих українських сорочках, гарних спідничках. Напевно, у них було якесь свято. І дівчатка вирішили погратися, розповісти одна одній якісь цікавинки. Ось одна дівчинка про щось розповідає і показує руками. Усі її уважно слухають. Як цікаво! А одна дівчинка навіть підвелася. Поодаль, праворуч,— маленький хлопчик, який тільки-но навчився ходити і теж хоче підійти до дівчаток. На задньому плані зображені корівки, що пасуться на лузі. Вдалині проглядаються сині-сині гори, позолочені сонячним світлом хмари, соковита зелень. Відчувається, що повітря сповнене тепла й спокою…
∙ Які кольори обрав художник, щоб передати гарний настрій дівчаток і чудову літню погоду?
∙ Поміркуйте, які кольори та їх відтінки найважливіші на землі?
∙ Як святковий одяг впливає на почуття дівчаток?
Оле́кса Харла́мпійович Новакі́вський (2(14) березня 1872,Слободо-Ободівка, тепер Ободівка, Вінницької області -29 серпня 1935, Львів) -український живописець і педагог. (Додаток)
Бесіда за картиною (Додаток)
Сьогодні ми ознайомимося з художником Олексієм Харламповичем Новаківським та його картиною «Натюрморт». Цього слова ви ще не знаєте. Подивіться, який сюрприз я для вас підготувала (дорослий прибирає серветку, під якою на таці розкладені натуральні фрукти й овочі). Це натюрморт — відповідно розкладені побутові предмети, квіти, плоди, які можуть бути зображені на картині.
Олексій Харлампович дарує нам свій «Натюрморт» (показ картини). Гарно? Авжеж! У центрі картини срібна ваза, а в ній червоні, жовті й жовтогарячі фрукти. Унизу на тарілочках розкладені лимони, яблука, а на задньому плані — квіти: барвисті айстри. Збоку — гарні горщики з квітами. Давайте з вами помріємо й відгадаємо…
∙ Що може розповісти цей натюрморт про життя родини, яку ми не бачимо, а тільки відчуваємо?
∙ Яку пору року зобразив художник?
∙ Чому ви думаєте, що осінь? Ранню чи пізню?
∙ Для кого, у який день готували букети ?
Учитель. До кінця нашої виховної години залишилось 10 хвилин,і нам потрібно підвести підсумки;для цього вам,діти,потрібно виконати завдання «Подумай»,а потім я вам позагадую загадки.
У вас на партах є аркуші із зображеними на них геометричними фігурами. Завдання: подумайте, що має таку форму і домалюйте цей предмет. ( учні малюють та демонструють свої роботи ).
Коментарi